• Projekt identyfikacji piątej edycji festiwalu Polikultura nagrodzony
    Projekt identyfikacji piątej edycji festiwalu Polikultura nagrodzony

    Projekt identyfikacji piątej edycji festiwalu Polikultura został nagrodzony w międzynarodowym konkursie projektowym A’ Design Award and Competition. Pracę wyłoniono spośród kilku tysięcy nadesłanych zgłoszeń w kategorii A’ Graphics and Visual Communication Design Award 2016–2017

  • Kierunek zarządzanie kulturą i mediami - Studia z Przyszłością
    Kierunek zarządzanie kulturą i mediami - Studia z Przyszłością

    Z przyjemnością informujemy, że prowadzone w naszym Instytucie studia I stopnia z zakresu zarządzania kulturą i mediami zostały odznaczone certyfikatem jakości „Studia z Przyszłością”

  • Oficjalna Publikacja Polikultury 2016
    Oficjalna Publikacja Polikultury 2016

    Już niedługo w bibliotekach i w wersji elektronicznej

Studencki projekt badawczy

Ponownie ruszyły badania nad artefaktami kultury w Internecie. Kierownictwo nad projektem sprawuje dr hab. Rafał Maciąg, który wraz ze studentami drugiego roku zarządzania mediami poszukuje twórczości w Internecie, poświęconej kulturze.

Badania artefaktów w Internecie mają na celu zgłębienie wiedzy na temat szeroko rozumianej kultury oraz samego Internetu. Studenci wybierają dowolną stronę internetową, portal, kanał YouTube bądź osobę działającą wirtualnie i analizują zawarte treści pod kątem ich oddziaływania na współczesną kulturę i odbiorcę. Obserwując, przeobrażają się w młodych badaczy rzeczywistości, którzy odnajdując nowe idee wysnuwają wnioski na temat samej sieci, jej granic, a także tematów tabu. Co istotne, ich obserwacje prowadzą do zaskakującego rozumienia i interpretowania samej kultury.

Tegoroczne badania rozpoczęły się obserwacją błyskawicznego dojścia do sławy sióstr Godlewskich. Projekt miał na celu wskazać odbicie kultury w świetle fenomenu owych sióstr. Dlaczego wpisując w wyszukiwarkę Google hasło „siostry” pierwszą podpowiedzią są właśnie siostry Godlewskie? Na czym polega ich sukces? To tylko część pytań, które zgłębiono w trakcie badania. Podsumowanie i refleksje na ten temat znajdują się w zakładce Badania artefaktów w Internecie.

W ramach projektu zbadano również Google Art Project, czyli wirtualne muzeum, mające upowszechnić sztukę i zapewnić do niej dostęp każdemu. Inny z projektów skupił się na Internecie jako globalnej sieci, umożliwiającej niesienie bezinteresownej pomocy poprzez duży zasięg odbiorców. Mowa o VetRanch - kanale YouTube, mającym ponad dwa miliony subskrybcji. Nietypowym podejściem do samej kultury okazał się projekt, dotyczący serialu Black Mirror produkcji Netflixa. Tytułowe czarne lustro symbolizuje odbijające się twarze użytkowników w ekranach smartfonów, laptopów, tabletów czy telewizorów, ukazując pejoratywny wpływ technologii na życie użytkowników.

Zachęcamy do dalszego śledzenia badań studentów w zakładce Badania artefaktów w Internecie.