• Projekt identyfikacji piątej edycji festiwalu Polikultura nagrodzony
    Projekt identyfikacji piątej edycji festiwalu Polikultura nagrodzony

    Projekt identyfikacji piątej edycji festiwalu Polikultura został nagrodzony w międzynarodowym konkursie projektowym A’ Design Award and Competition. Pracę wyłoniono spośród kilku tysięcy nadesłanych zgłoszeń w kategorii A’ Graphics and Visual Communication Design Award 2016–2017

  • Kierunek zarządzanie kulturą i mediami - Studia z Przyszłością
    Kierunek zarządzanie kulturą i mediami - Studia z Przyszłością

    Z przyjemnością informujemy, że prowadzone w naszym Instytucie studia I stopnia z zakresu zarządzania kulturą i mediami zostały odznaczone certyfikatem jakości „Studia z Przyszłością”

  • Oficjalna Publikacja Polikultury 2016
    Oficjalna Publikacja Polikultury 2016

    Już niedługo w bibliotekach i w wersji elektronicznej

Zakład Cyfrowej Humanistyki w Zarządzaniu

Powstanie Zakładu Humanistyki Cyfrowej w Zarządzaniu wiąże się z gwałtownymi i coraz szybszymi zmianami, jakie zachodzą we współczesnych organizacjach. Humanistyczne aspekty zarządzania odnoszą się dzisiaj do relacji człowieka z technologiami, humanistycznych laboratoriów badawczych, czy komunikowania się przy pomocy nowych mediów. Cyborgizacja, wpływ algorytmów na codzienne wybory, cyfrowy panoptykon i szereg innych zagadnień dotyczących tzw. organizacji przyszłości wyznaczają nowe pola badawcze, które chce eksplorować Zakład Humanistyki Cyfrowej w Zarządzaniu.

Pracownicy katedry:

  • dr hab. Roman Batko
  • Adiunkt: dr Anna Szopa
  • Adiunkt: dr Michał Zawadzki
  • Asystent: dr Małgorzata Ćwikła


Przykładowe tematy badań:

  • automatyzacja i robotyzacja organizacji: zmiany na rynku pracy, zawody zagrożone itp.
  • relacja człowiek – maszyna
  • nowe media: zagadnienia związane z zarządzaniem komunikacją i wiedzą, algorytmizacją i filtrowaniem treści, awataryzacją tożsamości organizacyjnej;
  • przedsiębiorczość innowacyjna: organizacje typu start-up, spin-off;
  • sztuczna inteligencja (AI), wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, cyborgizacja i ich wpływ na praktykę zarządzania;
  • Internet Rzeczy (Internet of Things) - zarządzanie rozległymi sieciami powiązań;
  • zarządzanie wspierane cyfrowo - udział IT (narzędzi, programów) w codziennym zarządzaniu organizacją; planowanie, ewaluacja i cyberkontrola;
  • humanistyczne laboratoria badawcze;

Publikacje:

Batko, R., & Szopa, A. (Eds.). (2016). Strategic Imperatives and Core Competencies in the Era of Robotics and Artificial Intelligence. Hershey: Business Science Reference (IGI Global).

a w tej książce:

Batko, R. (2016). Panopticon – Cybercontrol in Liquid Modernity: What Does Control Really Mean in Contemporary Management? In R. Batko & A. Szopa (Eds.), Strategic Imperatives and Core Competencies in the Era of Robotics and Artificial Intelligence. Hershey: Business Science Reference (IGI).

Szopa, A. (2016). The Influence of Crowdsourcing Business Model into Artificial Intelligence In R. Batko & A. Szopa (Eds.), Strategic Imperatives and Core Competencies in the Era of Robotics and Artificial Intelligence. Hershey: Business Science Reference (IGI).



inna publikacja:

Batko, R., & Kreft, J. (2017). The superfluousness of CSR in media organizations. Conclusions from public radio research in Poland. Journal of Organizational Change Management30(1), 91–105.

 

zchwz.jpg